Eloísa Lorente Catalán

Eloísa Lorente Catalán Senior Lecturer in the National Institute of Physical Education of Catalonia (INEFC), Campus of Lleida. PhD in Philosophy and Education Sciences from the University of Barcelona and Bachelor’s Degree in Physical Education from the National Institute of Physical Education of Catalonia. She teaches in the area of Didactics of Physical Education and Sport in both, undergraduate and postgraduates courses.
Her areas of research are mainly related to self-management and the development of autonomy and responsibility, active methodologies, critical pedagogy and formative and participative assessment strategies in the area of school Physical Education and in Physical Education Teacher Education. She is a member of the National Network of Formative and Shared assessment in Higher Education and coordinator of the research group DECUBIAF.

Eloísa Lorente Catalán

Profesora titular en el Instituto Nacional de Educación Física de Cataluña (INEFC), centro de Lleida. Doctora en Filosofía y Ciencias de la Educación por la Universitat de Barcelona y licenciada en Educación Física por el Instituto Nacional de Educación Física de Cataluña. Imparte docencia relacionada con la Didáctica de la Educación Física y el deporte en el grado de Ciencias de la Actividad física y el Deporte del INEFC-Lleida y en el Máster de Formación del profesorado de Secundaria, Bachillerato y Ciclos formativos de la Universitat de Lleida.
Sus áreas de investigación están relacionadas principalmente con la autogestión y el desarrollo de la autonomía y la responsabilidad, las metodologías activas, la pedagogía crítica, y la evaluación formativa y formadora en el área de la EF y de la Educación Superior. Forma parte de la Red de Evaluación Formativa y compartida en Educación Superior. Coordinadora del grupo de investigación en Didáctica de las actividades físicas para la educación, la cultura y el bienestar (DECUBIAF).